حضور صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در رویداد ملی ملاصدرا در استان فارس

  • خانه
  • اخبار
  • حضور صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در رویداد ملی ملاصدرا در استان فارس

به گزارش دفتر نمایندگی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، رویداد ملاصدرا به عنوان یک رویداد نوآوری باز، با هدف حل مسائل و چالش‌های صنایع برنامه‌ریزی گردیده و طی روزهای یکم و دوم خرداد ماه در شیراز برگزاری گردید. صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی (نمایندگی فارس) نیز با هدف معرفی هرچه بیشتر خود و نیز کمک به تجاری‌سازی در حوزه صنعت کشور در این رویداد حضوری پررنگ داشت.

از برنامه‌های انجام شده صندوق، می‌توان به ارائه مشاوره‌های تخصصی و همچنین رایزنی با شرکت‌ها و واحد‌های فناور حاضر جهت اخذ ضمانت‌نامه‌های لازم برای عقد قرارداد با صنایع و از طرف دیگر ترغیب برخی صنایع خصوصی به امکان مشارکت در سرمایه‌گذاری با صندوق برای به ثمر رسانیدن ایده‌های اخذشده در رفع چالش‌ها و نیازها اشاره کرد.

گفتنی است در این رویداد در شش محور شامل:  صنعت نفت و پتروشیمی؛ صنایع مرتبط با IT/ICT؛ صنایع مرتبط با حوزه الکترونیک، میکروالکترونیک، مخابرات، برق؛ صنایع مرتبط با مکانیک و دریایی؛ صنایع مرتبط با حوزه خودرو؛ و صتایع مرتبط با معدن، شرکت‌های فناور و صنایع مختلفی از اقصی نقاط کشور حضور دارند.

این رویداد درچهار بخش اجرا گردید:

  1. بخش نوآوری باز(حل مسئله و چالش فناوری) با هدف کمک گرفتن از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برای حل مسائل و چالش‌ها و همچنین اخذ ایده‌های نو در تجاری‌سازی تکنولوژی و محصولات بخش صنعت.
  2. بخش گام معکوس (Reverse Pitch) که مدیران حوزه صنعت در این بخش در موضوعات مختلف ICT و هوشمندسازی به ارائه نیازمندی‌های خود پرداخته و برای شرکت‌ها و تیم‌های دانش‌بنیان و فناور با شرکت در جلسات B2B امکان مذاکره و اخذ پروژه‌های صنعتی فراهم گردیده است.
  3. بخش تامین نیروی متخصص که به درخواست بخش‌های مختلف صنعتی ایران در حوزه‌های ICT تشکیل و اهمیت جذب نیروی متخصص را در پیشبرد نوآوری در ایران را نشان می‌دهد.
  4. بخش نشست‌های نوآوری که در این بخش دوره‌های کوتاه‌مدت در زمینه‌های مختلف نوآوری به همراه پنل‌های گفتگو با مشارکت متخصصین برتر حوزه نوآوری ایران در حال برگزاری است.

پست قبلی
پست جدیدتر

پیام بگذارید