ظرفیت تامین اعتباری، مالی و سرمایه‌گذاری رویداد ملی عصر امید به بیش از 2هزار میلیارد تومان رسید.

  • خانه
  • اخبار
  • ظرفیت تامین اعتباری، مالی و سرمایه‌گذاری رویداد ملی عصر امید به بیش از 2هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش روابط عمومی صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی، در طی 4 روز برگزاری رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی (عصر امید)، 6 نهاد دیگر مالی و سرمایه‌گذاری کشور؛ با امضای تفاهم‌نامه همکاری، آمادگی خود را جهت مشارکت در این رویداد عظیم ملی و کمک به پیشرفت زیست‌بوم نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی اعلام نمودند.

شایان ذکر است مقدمات امضای تفاهم‌نامه با صندوق پژوهش و فناوری استان آذربایجان شرقی به همت رییس، معاون پژهشی، رییس مرکز رشد و رییس سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز مهیا گردید.

لازم به ذکر است افشین کریمی، عضو هیأت‌مدیره فناپ، در نشست امضای تفاهم‌نامه بین این مجموعه و صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان بازوی مالی زیست‌بوم نوآوری دانشگاه گفت: «مجموعه فناپ به نمایندگی از گروه مالی پاسارگاد با هدف حمایت هوشمند و هدفمند از شرکت‌های برتر رویداد و با اولویت شرکت‌های مستقر در مناطق کم‌برخوردار، برای ۵۰۰ شرکت برتر این رویداد، بسته اعتباری ۵۰۰ میلیون ریالی (در مجموع ۲۵۰ میلیارد ریال) خرید خدمات مبتنی بر آی‌تی تخصیص داده است.»

شهره ناصری، مدیر طرح «زی‌بوم» فناپ نیز در این باره گفت: «هدف زی‌بوم، حمایت از شرکت‌ها و کسب‌وکارهای نوپای حوزه آی‌سی‌تی کشور است. ما در فناپ با استفاده از طرح زی‌بوم، اولین کار مشترک خود را با دانشگاه آزاد اسلامی آغاز کردیم و از شرکت‌های برتری که در رویداد گام دوم دانشگاه آزاد معرفی شده‌اند، حمایت خواهیم کرد. هدف ما این است که این حمایت نه مستقیم و مالی، بلکه هوشمند و هدفمند باشد؛ چرا که شاید این کسب‌وکارهای نوپا نتوانند در مسیر درستی حرکت کنند. به همین دلیل، بسته‌هایی به آنها ارائه خواهد شد تا در مسیر رشد یک استارت‌آپ خاص، که به‌ویژه در مرحله بذری (Seed Stage) به آن نیاز خواهد داشت، کمک کند. چهار محصول حمایتی زی‌بوم فناپ متشکل از خدمات ابری ابرآروان، خدمات بانکی دیجیتال، خدمات لجستیک پادرو، و بازارچه API پادیوم است».

طی این 6 تفاهم‌نامه منعقده:

  1. شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ)؛ به مبلغ 250 میلیارد ریال
  2. صندوق پژوهش و فناوری استان آذربایجان شرقی؛ به مبلغ 500 میلیارد ریال
  3. صندوق پژوهش و فناوری نوآفرین؛ به مبلغ 50 میلیارد ریال
  4. صد استارتاپ؛ به مبلغ 50 میلیارد ریال
  5. شرکت سرمایه گذاری پیشگامان امین سرمایه پاسارگاد شناسا؛ به مبلغ 100 میلیارد ریال
  6. و صندوق پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی (دانش‌بنیان)؛ به مبلغ 300 میلیارد ریال

ظرفیت اعتباری، مالی، سرمایه‌گذاری و غیره در اختیار شرکت‌ها و تیم‌های صاحب ایده این رویداد قرار خواهند داد.

مطابق این تفاهم‌نامه‌ها صندوق دانشگاه آزاد اسلامی بسترهای لازم جهت حضور نهادهای مالی مذکور را در رویداد ملی عصر امید و بهره‌برداری حداکثری این نهادها از فرصت‌های مشارکت، سرمایه‌گذاری و سایر خدمات مدنظر را فراهم نموده و این نهادها طبق اعتبارات مشخص شده در رویداد ملی عصر امید در قالب تسهیلات، مشارکت مدنی و حقوقی، سرمایه‌گذاری، صدور ضمانت‌نامه، مشاوره و سایر خدمات مشارکت می‌کنند.

با امضای این تفاهم‌نامه‌ها صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تا به حال توانسته است با همکاری و مشارکت 38 نهاد مالی و سرمایه‌گذاری کشور، مجموعا تا سقف 2087 میلیارد تومان ظرفیت اعتباری و مالی برای فعالان زیست‌بوم نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد نماید.

پست قبلی
پست جدیدتر

پیام بگذارید