همایش آشنایی با ماهیت و خدمات صندوق در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار شد

  • خانه
  • اخبار
  • همایش آشنایی با ماهیت و خدمات صندوق در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، نشست هم اندیشی آشنایی با خدمات و تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی ریاست واحد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با حضور مهندس غلام‌زاده مدیرعامل و مهندس حاجی‌پور مدیر توسعه صندوق دانشگاه و روسا و معاونین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد این واحد دانشگاهی برگزار شد.
عسکری غلامزاده مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست گزارشی از اقدامات صورت گرفته در صندوق ارائه و در راستای معرفی خدمات صندوق به اکوسیستم دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه و مباحث مربوط به هم‌افزایی برای حمایت از پژوهشگران، تبادل‌نظر شد.
در ادامه وی افزود: با بررسی صورت گرفته استان در شروع فرایند تحول و حرکت به سمت دانشگاه فناور است و باید کمبودهای موجود به سرعت جبران شود. عمده نیاز استان در حوزه سرمایه گذاری و تسهیلات شناسایی شد و در خصوص قراردادهای برون دانشگاهی اقدامات خاصی انجام نشده است که این مهم باید با جدیت دنبال شود و صندوق نیز در این خصوص آمادگی کامل خود به منظور صدور انواع ضمانت نامه را اعلام می دارد. معاونت پژوهشی واحدهای استان باید با رایزنی¬های مورد نیاز با صنایع استان؛ امکان فروش محصولات شرکت های فناور یا بعبارتی تضمین خرید از سوی صنایع را برای شرکت های فناور استان فراهم سازند تا شرکتها نسبت به تعامل با دانشگاه آزاد اسلامی ترغیب شده و از این ظرفیت استفاده نمایند.
در حاشیه این جلسه، برای فعال‌سازی ظرفیت‌های بالقوه سرمایه‌گذاری و مشارکت در طرح‌های دانش‌بنیان و مباحث مربوط به عاملیت مالی و صدور ضمانت‌نامه‌های مورد نیاز دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه، سوالاتی از سوی شرکت‌کنندگان عنوان و توسط مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی پاسخ داده شد.
در پایان جلسه، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان دو طرف امضا و مقرر شد، دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه به منظور شرکت در فراخوان و دریافت ضمانت‌نامه پروژه‌های برون‌دانشگاهی، منابع خود را برای استفاده از ظرفیت خدمات صندوق اعلام کند.
گفتنی است قبل از برگزاری نشست، مدیرعامل صندوق از شرکتها و هسته های فناور و نوآور مستقر در مرکز رشد و مرکز تحقیقاتی بیوتکنولوژی گیاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه بازدید و با مدیران این شرکتها تبادل نظر نمود.

پست قبلی
پست جدیدتر

پیام بگذارید