اعلام نتایج پنجمین فراخوان حمایتی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی

  • خانه
  • اخبار
  • اعلام نتایج پنجمین فراخوان حمایتی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش روابط عمومی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی؛ عصر روز شنبه مورخ  بیستم اسفندماه 1401 قرارداد تامین مالی با برگزیدگان فراخوان پنجم حمایت از شرکت‌های زیست‌بوم نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در محل این صندوق برگزار گردید.

پنجمین فراخوان ﺣﻤﺎﯾﺖ ﺍﺯ ﺷﺮﮐﺖﻫﺎﯼ ﺯﯾﺴﺖ‌ﺑﻮﻡ ﻧﻮﺁﻭﺭﯼ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺁﺯﺍﺩ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺩﺭ ﺳﻄﺢ ﮐﻞ ﮐﺸﻮﺭ ﻭ ﺩﺭ ﺣﻮﺯﻩﻫﺎﯼ مختلف فناوری، ﺑﺎ ﺍﻋﻄﺎﯼ 40 ﻣﯿﻠﯿﺎﺭﺩ ﺭﯾﺎﻝ ﺗﺴﻬﯿﻼﺕ در قالب اعطای وام و مشارکت مدنی از تاریخ 15 آذر ماه 1401 ﺁﻏﺎﺯ ﮔﺮﺩﯾﺪﻩ بود.

ﺍﯾﻦ فراخوان ﻭﯾﮋﻩ ﺍﺷﺨﺎﺹ ﺣﻘﻮﻗﯽ ﻭ ﺷﺮﮐﺖﻫﺎﯼ زیست‌بوم نوآوری ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺁﺯﺍﺩ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﮐﻪ ﺷﺎﻣﻞ ﮐﻠﯿﻪ ﺷﺮﮐﺖﻫﺎﯼ ﻣﺴﺘﻘﺮ ﺩﺭ ﻓﻀﺎﻫﺎﯼ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ (پارک علم و فناوری، مراکز رشد، سراهای نوآوری و مراکز تحقیقاتی)، ﺷﺮﮐﺖﻫﺎﯼ ﺍﻋﻀﺎﯼ ﻣﺤﺘﺮﻡ ﻫﯿﺌﺖ ﻋﻠﻤﯽ، ﻓﺎﺭﻍﺍلتحصیلان ﻭ ﮐﺎﺭﻣﻨﺪﺍﻥ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ آزاد اسلامی بود، که متقاضیان می‌بایست ﻓﺮﻡ‌های ﺧﺎﻡ طرح خود را ﺗﮑﻤﯿﻞ نموده و به صندوق ارسال نمایند.

مهلت ارسال طرح در این فراخوان تا 17 دی‌ماه بود که تا 27 دی تمدید گردید.

نهایتا از مجموع 31 طرح واصله از 9 استان کشور؛ پس از غربالگری اولیه و با جمع‌بندی کمیته ارزیابی فنی و اقتصادی صندوق؛ و تایید و تصویب هیات مدیره محترم صندوق، مدیران سه شرکت برتر این فراخوان برای دریافت منابع نقدی در دفتر صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی حضور پیدا کردند و پس از گفتگویی کوتاه با آقای مهندس غلامزاده مدیرعامل صندوق، ضمن انعقاد قراداد از تسهیلات این فراخوان بهره‌مند گردیدند.

حوزه فناوری‌های حاضر در فراخوان

آمار شرکت کنندگان به تفکیک دانش بنیانی

آمار شرکت‌کنندگان به تفکیک محل استقرار

سه شرکت برتر این فراخوان به شرح زیر معرفی می‌گردند:

  1. شرکت آرشین آذر مهر فناور از استان اصفهان؛ مبلغ 20 میلیارد ریال در قالب مشارکت مدنی
  2. شرکت هوشمندسازی تحلیل داده‌ها از استان تهران؛ مبلغ 10 میلیارد ریال در قالب تسهیلات
  3. شرکت نانو کیمیا کویر یزد از استان یزد؛ مبلغ 10 میلیارد ریال در قالب تسهیلات

کل تسهیلات اعطایی از منابع داخلی صندوق تامین شده و با کارمزد 11% و دوره تنفس 6 ماهه؛ و دوره اجرای طرح مشارکت مدنی که یکساله و با نرخ سود توافقی می باشد؛ در اختیار شرکت‌های برگزیده قرار گرفت.

لازم به ذکر است ارائه تسهیلات به شرکت‌های منتخب فراخوان‌های سال گذشته صندوق، بارقه امیدی در میان فناوران و نوآوران زیست‌بوم دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد نموده است. در اثبات اثربخشی تسهیلات اعطایی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نمونه می‌توان به دستاوردهای شرکت راهنمای تجارت کندل (کیمیا توسعه تاس) استناد نمود.

شرکت کیمیا توسعه تاس مستقر در سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب؛ با ارائه طرح توسعه اپلیکیشن تحلیل بازارهای مالی و سرمایه‌ای؛ در اولین فراخوان حمایتی صندوق در تابستان 1400 برگزیده شد و مبلغ 3.5 میلیارد ریال تسهیلات از صندوق دریافت نمود. لازم به ذکر است کل تسهیلات اعطایی از منابع داخلی صندوق تامین شده و با کارمزد 6% و دوره تنفس یک ساله در اختیار این شرکت‌ برگزیده قرار گرفت.

اهم دستاورهای شرکت پس از دریافت تسهیلات صندوق به شرح زیر می‌باشد:

1- افزایش 100درصدی میزان اشتغال مستقیم از 5 نفر به 10 نفر

2- ارتقای زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شرکت

3- افزایش بیش از 100درصدی تعداد کاربران فعال اپلیکیشن از 25هزار نفر به 55هزار نفر

 

پست قبلی
پست جدیدتر

پیام بگذارید