امضای تفاهم‌نامه همکاری صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان

  • خانه
  • اخبار
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان

به گزارش روابط عمومی صندوق پژوهش و فناوری از بندرعباس؛ تفاهم‌نامه همکاری صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با حضور مهندس غلامزاده مدیرعامل این صندوق و احسان کامرانی رئیس این دانشگاه در راستای بهبود و افزایش فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در جلسه‌ای با حضور هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس به امضا رسید.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه با تبیین عملکرد این صندوق اظهار کرد: این صندوق در راستای حمایت همه‌جانبه مالی با ایجاد و پرداخت تسهیلات با رویکرد کارآفرینی و اشتغالزایی پا به عرصه نهاده و قصد دارد تا جای خالی بانک‌ها را در پرداخت تسهیلات به حوزه علم و فناوری پر کند. ساختار این صندوق بصورت شرکتی بوده که عملا کل سهامش متعلق به دانشگاه بوده و در عین حال از جهت کارکردی دارای استقلال نسبی بوده؛ اما درآمد حاصل از آن به حساب دانشگاه واریز می‌شود و با در پیش گرفتن سیاست‌های پایدار در راستای ارتقای ظرفیت‌های نوآورانه در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان برای بالا بردن رقابت و اشتغال تلاش می‌کند.

مهندس غلامزاده بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی را در کنار تجربه این بخش برای هدایت سرمایه‌گذاران برای رسیدن به فرصت‌های نوین با رویکردی همه‌جانبه را از مهم‌ترین چشم‌اندازهای تأسیس این صندوق برشمرد و افزود: ظرفیت بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی در کنار پژوهشگران برتر در حوزه‌های فناوری می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف کلان یاری‌رسان باشد.

وی حمایت مالی از طرح‌های پژوهشی در راستای تجاری‌سازی با پرداخت تسهیلات به صاحبان پیشه را از اهداف مهم این صندوق دانست و ابراز امیدواری کرد با تعامل و همکاری بیشتر با واحدها و مراکز دانشگاهی بتوان به اهداف عالی دانشگاه که ایجاد فضای رقابتی ملی و بین الملی است جامه عمل پوشاند.

در ادامه جلسه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز گفت: این استان دارای قابلیت‌های بزرگی در صنعت نفت و گاز، تجارت، فولاد، آلومینیوم و دریاست که باید با پایش درست در این مسیر حرکت پیوسته و شایسته‌ای داشته باشیم.

احسان کامرانی مأموریت این دانشگاه را دریامحور بیان کرد و ادامه داد: مأموریت مهم در دانشگاه در کنار سایر فعالیت‌های دانشگاهی به سرانجام رساندن این مأموریت مهم است که باید تلاش خود را در این زمینه چند برابر کنیم.

وی حرکت امروز دانشگاه را بر محور کارآفرینی دانست و بیان کرد: برای رسیدن به قافله علم و دانش و قرارگرفتن در کنار دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم لازمه فعالیت در این محور بوده و باید کارآفرین با استفاده از علم و پژوهش به دنبال فروش محصولات دانش‌بنیان و تولید سرمایه و اشتغالزایی و کارآفرینی باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان ایجاد شور و نشاط علمی، تعامل و همفکری، حرکت پیوسته و منسجم برای رسیدن به اهداف مهم را از وظایف مسئولان امر خواند و تأکید کرد: باید با نشست‌ها، تشریک‌مساعی و همدلی و همراهی موتور محرکه علمی و کارآفرینی را شتاب بخشیم تا بتوانیم همگام با دانشگاه‌های کارآفرین محور حرکت کنیم.

رئیس شورای پژوهشی و فناوری استان هرمزگان نیز گزارشی از وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی در این استان ارائه کرد و توضیح داد: این دانشگاه به‌عنوان بزرگ‌ترین مجتمع آموزش عالی در استان هرمزگان، موفق عمل کرده و توانسته با رویکردی نو، تأثیرات مؤثری را بر عملکرد جامعه بگذارد.

علیرضا سایبانی یادآور شد: دو مرکز رشد، دو شرکت دانش‌بنیان، ۳۳ هسته فناور، ۲۸ محصول در کنار ۱۰۱ آزمایشگاه و ۹۴ کارگاه در استان فعال است که در مقایسه با عملکرد سایر دانشگاه‌های استان عملکرد مطلوب و خوبی بوده و باید برای رسیدن به نقطه‌های طلایی تلاش بیشتری کنیم.

پست قبلی
پست جدیدتر

پیام بگذارید