انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و صندوق دانشگاه آزاد اسلامی

  • خانه
  • اخبار
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و صندوق دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش روابط عمومی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، نشست مشترک مدیران صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار شد.

مدیرعامل صندوق غیردولتی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست گفت: به منظور ایجاد زمینه‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی و حمایت کمّی و کیفی از فعالیت‌های پژوهشی وفناوری وارائه خدمات و تسهیلات به کسب و کارهای فناورانه و دانش‌بنیان اکوسیستم نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در فاز اول و کل اکوسیستم نوآوری کشور در فاز بعد، صندوق این دانشگاه از زمستان ۱۳۹۹ به‌صورت غیردولتی در قالب شرکت سهامی خاص فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

مهندس عسکری غلامزاده افزود: سرمایه اولیه ثبتی صندوق ۲۰۰ میلیارد ریال بود که اسفند ۱۳۹۹ به‌صورت کامل از طرف سهامداران پرداخت شد.

وی بیان کرد: این صندوق با گذشت کمتر از ۶ ماه از زمان استقرار با ارائه خدماتی خاص، موفق به اخذ مجوز دانش‌بنیانی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شد.

مدیرعامل صندوق غیردولتی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: این صندوق براساس وظایف محوله از یک سو و تجربیات بخش خصوصی از سوی دیگر؛ ایجاد بستری تخصصی برای هدایت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و حمایت از ایده‌ها، طرح‎‌ها و فرصت‌های نوین به منظور تجاری شدن مطابق با سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی را دورنمای تمام تصمیم‎های خرد و کلان خود قرار داده است.

مهندس عسکری غلامزاده یادآور شد: ارائه انواع خدمات مالی، مشارکت مدنی، تسهیلات، ضمانت نامه، ارائه خدمات حمایتی به پژوهشگران و فناوران، ازجمله خدمات این صندوق است.

مدیرعامل صندوق غیردولتی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه کشور و با هدف ارائه خدمات بهتر و سهل‌الوصول‌تر به جامعه مخاطبان خود از سال ۱۳۹۴ درصدد راه‌اندازی صندوق تخصصی برآمده که با تغییرات بنیادین رویکرد مدیریت عالی دانشگاه و تغییر مسیر از آموزش‌محور بودن به رویکرد دانشگاه کارآفرین این امر شتاب بیشتری یافته و صندوق در بهمن ‌۱۳۹۹ راه‌اندازی شد.

مهندس عسکری غلامزاده‌ توضیح داد: دانشگاه آزاد اسلامی از شیوه آموزش‌محوری عبور کرده و در حال حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم و چهارم است و تلاش می‌کند تا تبدیل به دانشگاهی کارآفرین شود و با اقداماتی که در این چند سال انجام‌شده توانسته گام‌های بسیار مؤثر و مفیدی در این راه بردارد به‌‌نحوی‌‌که کاستی‌های گذشته را جبران کرده است.

وی از حمایت همه‌جانبه صندوق از فعالیت‌های نوآورانه خبر داد و عنوان کرد: بستر لازم برای حمایت مالی از این‌گونه فعالیت‌ها مهیا شده و هیچ محدودیتی برای استان‌ها وجود ندارد.

در پایان این نشست به منظور تشریک مساعی در حمایت و گسترش بازار محصولات دانایی‌‌محور، دانش‌بنیان و ارائه کمک‌ها، خدمات مالی و پشتیبانی به شرکت‌ها و مراکز نوآور و مؤسسات دانش‌بنیان، تفاهم‌‌نامه‌ای به امضای عسکری غلام‌زاده مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی و ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد رسید.

بازدید از مجموعه بزرگ آزمایشگاهی، مراکز رشد، سالن تشریح، مراکز تحقیقاتی، مرکز تحقیقات تغذیه و محصولات ارگانیک، مجتمع گاوداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، شرکت فارمد آریو زیست بافت، مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی، مرکز تحقیقات سلول‌های بنیادی و ترانس ژنیک، آزمایشگاه معتمد محیط زیست، ارائه میز خدمت به ۱۰ طرح برتر دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری توسط مدیر ارزیابی صندوق و برگزاری کارگاه معرفی خدمات صندوق به شرکت‌ها و هسته‌های فناور و پرسش و پاسخ با فناوران دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری از دیگر برنامه‌های این سفر یکروزه بود.

پست قبلی
پست جدیدتر

پیام بگذارید