سرمایه‌گذاری ۸ میلیارد تومانی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی برای تجاری سازی محصولات فناورانه

  • خانه
  • اخبار
  • سرمایه‌گذاری ۸ میلیارد تومانی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی برای تجاری سازی محصولات فناورانه

مهندس غلام‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از ارائه خدمت سرمایه‌گذاری از جنس مشارکت مدنی در پروژه‌های فناورانه خبر داد و گفت: فراخوان ثبت‌نام طرح‌ها از امروز آغاز می‌شود و ظرف دو ماه طرح‌های برتر معرفی خواهند شد.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: متقاضیان تا ۲۷ دی ماه فرصت دارند که طرح‌های خود را برای صندوق ارسال کنند. برای این فراخوان ۸ میلیارد تومان اعتبار در قالب نقدی و تعهدی در نظر گرفته شده که یک و نیم میلیارد تومان آن نقدی و ۶ و نیم میلیارد تومان در قالب تعهد و صدور ضمانت نامه خواهد بود.

غلام‌زاده بیان کرد: در این فراخوان حداقل از ۶ طرح یا ۶ شرکت برای تجاری سازی حمایت می‌شود.

وی ادامه داد: به صورت کلی تمام فعالان زیست بوم دانشگاه آزاد اسلامی اعم از استاد، دانشجو و کارمند می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند. همچنین اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی که طرح‌های برون دانشگاهی دارند ولی شرکت ندارند می‌توانند از فرصت این فراخوان استفاده کنند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گفت: شیوه‌نامه‌های فراخوان با جزئیات کامل تهیه شده و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق به نشان AzadFund.ir  در جریان کامل جزئیات قرار گیرند.

وی با اشاره به پیشینه صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: صندوق از سال ۹۹ تاسیس شده و به مدت ۷ ماه است که توانسته در سرای نوآوری دکتر قریب مستقر شود.

وی افزود: به دلیل منابع اولیه محدود در صندوق، خدمات در ذیل فراخوان‌ها ارائه می‌شود. البته ارائه خدمات به صورت فراخوان سبب شده اطلاعات جامعی از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی در کل کشور به دست آوریم.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: خدمات صندوق در قالب ۴ فراخوان تسهیلات، یک فراخوان سرمایه‌گذاری مشارکت عمومی و یک فراخوان سرمایه گذاری مشارکت مدنی ارائه می‌شود. تاکنون دو فراخوان نهایی شده است. فراخوان اول در مرداد و شهریور ماه ۱۴۰۰ برگزار شد، سه طرح برتر شناسایی و تسهیلات به میزان ۷۰۰ میلیون تومان به آن‌ها پرداخت شد. طرح اول ۳۵۰ میلیون تومان، طرح دوم ۲۵۰ میلیون تومان و طرح سوم ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند.

غلامزاده ادامه داد: فراخوان دوم در آبان ماه ۱۴۰۰ برگزار شد و ۵ طرح انتخاب شدند که به میزان ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به آنها تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به سفرهای استانی گفت: در سفرهای استانی رسالت و کارکرد صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تبیین می‌شود چرا که تا کنون این دانشگاه، صندوق پژوهش و فناوری نداشته است. همچنین آشنایی با ظرفیت‌های استانی از دیگر برنامه‌های سفرهاست.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: هم افزایی صندوق و استانها از دیگر اهدافی است که در سفرها دنبال می‌شود در این مسیر توانسته‌ایم به ۸ استان سفر کنیم و در این زمینه تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده است. همچنین توانسته‌ایم با ۵ واحد دانشگاهی در استان تهران تفاهم‌نامه همکاری داشته باشیم.

غلامزاده با تاکید بر تاثیر سفرهای استانی بیان کرد: سفرهای استانی باعث شده که ورودی طرح‌ها برای فراخوان دوم رشد ۵ برابری داشته باشند، در فراخوان اول طرح‌ها منحصراً از تهران، اصفهان و خراسان بود اما در فراخوان دوم طرح‌ها از استان‌های مختلف به صندوق ارسال شد، ۵ طرح برگزیده فراخوان دوم از استان‌های آذربایجان شرقی، کرمانشاه، یزد، تهران و اصفهان هستند.

دانلود پوستر فراخوان

دانلود شیوه نامه

دانلود تعهد نامه ارزیابی

دانلود اکسل جریان نقدی

دانلود فرم درخواست اطلاعات مشارکت نقدی ویژه شرکت ها

دانلود فرم درخواست اطلاعات مشارکت غیرنقدی ویژه طرح‌های برون‌دانشگاهی ویژه اعضا هیئت علمی

پست قبلی
پست جدیدتر

پیام بگذارید