سیزدهمین همایش آشنایی با ماهیت و خدمات صندوق پژوهش و فناوری؛ در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی

  • خانه
  • اخبار
  • سیزدهمین همایش آشنایی با ماهیت و خدمات صندوق پژوهش و فناوری؛ در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی صندوق، عصر روز چهارشنبه مورخ 27 دی‌ماه 1400 و در ادامه سفر استانی مدیران صندوق به استان مرکزی؛ مهندس غلام‌زاده در همایش تخصصی با حضور حقیقی و مجازی جمعی از مدیران دانشگاه، اعضای هیئت علمی فناور و مدیران عامل شرکت‌ها و هسته‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی به معرفی خدمات قابل ارائه صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و سیر تاریخی تأسیس این صندوق پرداخت و گفت: طرح ایجاد صندوق سال ۹۴ تصویب و سال ۹۸ از صندوق نوآوری و شکوفایی مجوز دریافت کرد. بسترسازی و حمایت از طرح‌های برگزیده و منتخب دانش‌بنیان از برنامه‌های مورد حمایت این صندوق بوده و به آن اهتمام ویژه‌ای داریم.

وی اهداف صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی را افزایش میزان کمی و کیفی ارائه خدمات، توسعه سهم سرمایه‌گذاری، ارتقای توان رقابتی شرکت‌های دانش‌بنیان و رشد سهم سرمایه‌های ملی و بین‌المللی در سبد خدمات تأمین مالی و ارتقای ظرفیت نوآوری شرکت‌های دانش‌بنیان در فضای ملی و بین‌المللی عنوان کرد.

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی چشم‌انداز تأسیس این صندوق را همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی جمهوری اسلامی ایران قلمداد کرد و افزود: تجاری‌سازی طرح‌ها، حمایت مالی، کمک به صاحبان ایده، ایجاد فرصت‌های نوین، تسریع تبدیل ایده به محصول، صدور ضمانت‌نامه و ایجاد کسب کارهای متنوع و فناورانه از مأموریت‌ها و اهداف راهبردی این صندوق است.

غلام‌زاده ارائه خدمات مالی در صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی را محدود به مکان یا جای خاصی ندانست و توضیح داد: با توجه به توان بالای فعالیت‌های این صندوق در زمینه‌های علمی و فناوری، فعالیت‌های آن نیز فراگیر و محدود به یک مکان ویژه جغرافیایی نخواهد بود. از آغاز تأسیس این صندوق به تقاضاهای مختلفی پاسخ داده شده و قرارداد چند طرح پژوهشی و تفاهم‌نامه همراه با صدور ضمانت‌نامه آنها عملیاتی شده، هدف از راه‌اندازی صندوق رفع مشکلات پیش‌روی فناوران و پژوهشگران برای ورود به عرصه رقابت است.

وی از راه‌اندازی دفاتر نمایندگی استانی برای پیشبرد امور استان‌ها خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم با تشریک‌مساعی، همراهی و هم‌صدایی بخش‌های مختلف دانشگاه به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان با این صندوق، گام‌های بزرگ و مؤثری برای رسیدن به توسعه پایدار برداشته شود.

در پایان جلسه، شرکت‌کنندگان حضوری و مجازی در جلسه به بیان دیدگاه‌ها و چالش‌های پیش روی خود اشاره و با مدیرعامل صندوق به بحث و تبادل نظر پرداختند.

پس از اتمام جلسه، تفاهم‌نامه همکاری و هم‌افزایی مشترک میان مدیرعامل صندوق و رئیس واحد اراک امضا و تبادل گردید.

در پایان این سفر یک روزه؛ مدیران صندوق از سراهای نوآوری نساجی، سلامت کار، بازیافت و پسماند، مرکز رشد، مرکز تحقیقاتی علوم اعصاب و شرکت‌ها و هسته‌های مستقر بازدید نموده و با مدیران و کارکنان این مراکز و شرکت‌ها پیرامون فرایندهای کاری و مشکلات و موانع پیش‌رو به گفت‌وگو پرداختند.

پست قبلی
پست جدیدتر

پیام بگذارید