مهلت ارسال طرح تا 31مرداد تمدید شد — نشست خبری اولین فراخوان حمایت از شرکت‌های زیست‌بوم دانشگاه آزاد اسلامی

  • خانه
  • اخبار
  • مهلت ارسال طرح تا 31مرداد تمدید شد — نشست خبری اولین فراخوان حمایت از شرکت‌های زیست‌بوم دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، نشست خبری اولین فراخوان حمایت از شرکت‌های زیست‌بوم دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز با حضور مهندس غلام‌زاده مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی در برج فناوری دکتر قریب برگزار شد.

مهندس غلام‌زاده در تشریح اولین فراخوان ارائه تسهیلات ویژه حمایت از شرکت‌های زیست بوم دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی پس از گذشت 6 سال از ایده تأسیس آن، بهمن 1399 به صورت رسمی تأسیس شد و در این مدت توانست 4 فقره ضمانت‌نامه برای واحد علوم و تحقیقات به مبلغ بیش از 18 میلیارد تومان صادر کند. امروز نیز به صورت رسمی فراخوان ارائه تسهیلات این صندوق اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: منابع فعلی صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی بالغ بر 20 میلیارد تومان است که قرار شد در اولین فراخوان ارائه تسهیلات، مبلغ 700 میلیون تومان تسهیلات به سه طرح فناورانه برتر اختصاص یابد. بدین ترتیب به طرح برتر اول مبلغ 350 میلیون تومان، به طرح دوم 250 میلیون تومان و به رتبه سوم 100 میلیون تومان تسهیلات با نرخ 6 درصد اعطا می‌شود.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: خدمات این صندوق شامل ارائه تسهیلات، صدور ضمانت‌نامه، مشارکت مدنی و مشارکت حقوقی است که اولین فراخوان این صندوق مربوط به ارائه تسهیلات است و در فراخوان‌های بعدی نیز دیگر خدمات صندوق ارائه خواهد شد.

مهندس غلامزاده با اشاره به فرآیند نظارت بر شرکت کنندگان در اولین فراخوان ارائه تسهیلات ویژه حمایت از شرکت‌های زیست بوم دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: اداره کل تجاری‌سازی و پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، اداره کل اقتصاد دانش بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی و صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی سه نهاد ناظر بر طرح‌ها و شرکت‌های دانش بنیان و فن‌آور شرکت‌کننده در این فراخوان هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: صاحبان طرح‌ها و شرکت‌های دانش بنیان و فن‌آور در قالب شخصیت حقوقی (شرکت) از امروز تا 20 مردادماه فرصت دارند تا طرح‌های خود را به دبیرخانه صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی ارائه کنند. پس از این تاریخ، دو هفته به بررسی و ارزیابی طرح‌ها اختصاص دارد و پس از آن طرح‌های نهایی طی یک هفته بررسی و در روز اختتامیه، سه طرح برتر از 3 شرکت معرفی شده و تسهیلات دریافت می‌کنند.

در ادامه این نشست خبری، دکتر شهاب نوروزیان مدیرکل اقتصاد دانش بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: یکی از مسائلی که طرح‌ها و شرکت‌های دانش بنیان با آن مواجه هستند، موضوع تأمین اعتبار است. راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، نقطه عطفی برای تأمین اعتبار طرح‌ها و شرکت‌ها در زیست بوم دانش بنیان است. امروز گام اول این کار با ارائه تسهیلات 700 میلیون تومانی برداشته شده است.

وی افزود: برگزاری این فراخوان، علاوه بر ارائه تسهیلات و حمایت از طرح‌ها و شرکت‌های دانش بنیان، منجر به معرفی مجموعه صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی و آمایش از توانمندی شرکت‌های دانش بنیان این دانشگاه خواهد شد.

دکتر سیدمحمدجواد صدری مهر مدیرکل تجاری‌سازی و پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دارای 140 مرکز رشد، 200 مرکز تحقیقاتی، سراهای نوآوری و شتاب‌دهنده و تعداد زیادی شرکت فناور و دانش‌بنیان است که همه آنها می‌توانند با ارائه طرح‌ها، محصولات و خدمات خود در اولین فراخوان ارائه تسهیلات ویژه حمایت از شرکت‌های زیست‌بوم دانشگاه آزاد اسلامی حضور یابند.

دکتر صدری مهر با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی یک صندوق خطرپذیر واقعی است، تصریح کرد: این صندوق برای حمایت از طرح‌ها و شرکت‌های دانش بنیان و فن‌آور، در کنار آنها قرار گرفته و خطرپذیری می‌کند. زیست بوم فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، تصمیم‌گیرنده نهایی فرآیند ارزیابی طرح‌ها و شرکت‌های حاضر در این فراخوان خواهد بود به طوری که 24 گروه تخصصی متشکل از اعضای هیأت علمی این دانشگاه، ارزیابی طرح‌ها و شرکت‌ها را برعهده خواهند داشت.

لازم به ذکر است، شرکت‌های متقاضی این فراخوان می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق به نشانی azadfund.ir نسبت به دانلود و مطالعه پوستر فراخوان، شیوه‌نامه کامل و همچنین فرم خام طرح ارسالی؛ اقدام نمایند.

گفتنی است، مهلت ارسال طرح تا 31مرداد تمدید شد.

لینک

لینک دریافت پوستر فراخوان:  http://azadfund.ir/content/images/2895/14000519-tamdid.jpeg

لینک دریافت شیوه‌نامه اجرایی حمایت:  http://azadfund.ir/content/images/2895/14000426-shivenameh.pdf

لینک دریافت فرم خام طرح:  http://azadfund.ir/content/images/2895/14000426-azadfund-f-a.docx

پست قبلی
پست جدیدتر

پیام بگذارید