انعقاد تفاهم‌نامه همکاری خبرگزاری آنا با صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی

  • خانه
  • اخبار
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری خبرگزاری آنا با صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، عسکری غلامزاده در مراسم امضای تفاهم نامه صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با خبرگزاری آنا اظهار کرد: صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی یک صندوق جوان است و نیاز به ترویج دارد با با این حال توفیقات زیادی داشته ایم.

وی افزود: به نظر می‌رسد با استفاده از ظرفیت رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانیم صندوق و کارکرد‌های آن را به زیست بوم دانشگاه و سایر نهاد‌ها بشناسانیم تا بتوانند از ظرفیت‌های صندوق استفاده کنند.

غلامزاده گفت: از این پس خبرگزاری آنا را به شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی معرفی می‌کنیم تا از ظرفیت این خبرگزاری استفاده کنند.

شناساندن شرکت‌های دانش بنیان از سوی خبرگزاری آنا

محمدعلی مقدسیان، مدیرعامل خبرگزاری آنا اظهار کرد: دکتر طهرانچی تاکید دارند که باید به سمت نشان دادن پیشرفت علمی کشور پیش برویم ما در این زمینه می‌توانیم با صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی همکاری داشته باشیم چرا که برخی از شرکت‌ها با این صندوق همکاری دارند و می‌توانند از ظرفیت‌های خبرگزاری آنا استفاده کنند، شرکت‌هایی که با خبرگزاری در ارتباطات هستند نیز می‌تواند به صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی متصل شوند و از ظرفیت‌های این صندوق استفاده کنند.

وی افزود: یکی از کار‌های اصلی ما در خبرگزاری آنا شناساندن شرکت‌های دانش بنیان کشور است البته تمرکز اصلی مان بر روی شرکت‌های دانشگاه آزاد اسلامی است.

مدیرعامل خبرگزاری آنا گفت: همانطور که مقام معظم رهبری در جهاد تبیین تاکید دارند ما نیز باید پیگیر شناساندن بخش دانشی و فناوری کشور باشیم تا همانطور که مردم به ورزش قهرمانی واکنش مثبت نشان میدهند به اتفاقات علمی نیز واکنش مثبت داشته باشند در واقع ما می‌خواهیم فرهنگ علم در میان مردم نهادینه شود ما در خبرگزاری آنا به این هدف تمرکز داریم و امیدواریم این تفاهم نامه باعث امیدآفرینی در میان جوانان شود.

به گزارش آنا، دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه کشور با هدف ارائه خدمات بهتر و سهل‌الوصول‌تر به جامعه مخاطبان خود از سال ۱۳۹۴ درصدد تاسیس صندوق تخصصی برآمده است که با تغییرات بنیادین رویکرد مدیریت عالی دانشگاه و تغییر مسیر از “آموزش‌محور” بودن به رویکرد “دانشگاه کارآفرین” این امر شتاب بیشتری یافته و نهایتا با طی مراحل تمدید مجوز تاسیس از سوی کارگروه صندوق نوآوری و شکوفایی، ثبت قانونی شرکت و صدور آگهی تاسیس صندوق از سوی اداره‌کل ثبت شرکت‌ها، تشکیل اولین جلسه مجمع عمومی و تصویب آیین‌نامه‌ها و اخذ مجوز فعالیت قانونی از سوی کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری کشور در دهه فجر سال ۱۳۹۹ رسما تاسیس شد.

هم اکنون این صندوق خدماتی نظیر اعطای تسهیلات، صدور ضمانت نامه، عاملیت مالی، سرمایه گذاری، ارزیابی طرح های فناورانه و اعتبارسنجی به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌دهد.

پست قبلی
پست جدیدتر

پیام بگذارید