انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی

  • خانه
  • اخبار
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش روابط‌عمومی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی؛ مهندس غلام‌زاده و مدیران صندوق در شانزدهمین سفر استانی، غروب روز یک‌شنبه مورخ 20شهریور 1401 در دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت حضور یافتند. در این برنامه که با همراهی معاون پژوهشی، مدیران مراکز رشد، سرای نوآوری، ارتباط با صنعت و اداری دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان انجام شد، مدیران صندوق از فضای 8 هکتاری این دانشکده و سرای نوآوری صنایع تبدیلی و تکمیلی در حوزه کشاورزی و غذایی؛ و امکاناتی نظیر کارگاه ماشین آلات کشاورزی، گلخانه‌ها، و ظرفیت‌های بالقوه گردشگری این واحد و همچنین برخی طرح‌های صنعتی مستقر در مرکز رشد بازدید نمودند.

حضور در نشست هم‌اندیشی با هیئت‌رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان اولین برنامه روز دوشنبه 21 شهریور بود. در ابتدای این نشست که با حضور رئیس، معاونین و مدیران استان و رووسای 15 واحد و مرکز شهرستان‌های استان گیلان برگزار شده بود، آقای دکتر دوستار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و واحد رشت ضمن خیرمقدم گویی، توضیحاتی پیرامون دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان ارائه نمود. همچنین دکتر صفرزاده معاون هماهنگی و دکتر صیداوی معاون پژوهش و فناوری استان به ارائه توضیحاتی پیرامون ظرفیت‌های حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان از جمله رتبه چهارم در میان استان‌های کشور در حوزه تولید علم، انعقاد 32 پروژه برون‌دانشگاهی طی سال 1400 و انعقاد قرادادهای متعدد ساخت تجهیزات مورد نیاز صنایع مختلف در طی رویداد عصر امید پرداختند.

در ادامه مهندس غلام‌زاده مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به تشریح و تبیین سیر تاریخی فعالیت نهادهای تخصصی مالی در حوزه فناوری و نوآوری کشور، تاریخچه شکل‌گیری صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه و خدمات تخصصی قابل ارائه صندوق به زیست بوم دانشگاه آزاد اسلامی پرداخته و جهت ارائه خدمات تخصصی صندوق به شرکت‌ها و هسته‌های فناور مستقر در استان اعلام آمادگی نمود. وی همچنین به منظور رشد اخذ پروژه‌های برون‌دانشگاهی انواع الگوهای صدور ضمانت‌نامه‌های مورد نیاز این پروژه‌ها را ارائه نمود.

مدیران دانشگاه آزاد اسلامی استان نیز سؤالات و ابهامات خود را مطرح نموده و با مدیرعامل صندوق به گفت‌وگو پرداختند. در پایان این نشست تفاهم‌نامه هم‌افزایی میان دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به‌منظور تسریع در ارائه خدمات به فعالان زیست‌بوم نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان؛ تشریک مساعی در حمایت و گسترش بازار محصولات دانایی‌محور و دانش‌بنیان و همچنین ارائه کمک‌ها و خدمات مالی و پشتیبانی به شرکت‌های نوآور و مؤسسات دانش‌بنیان امضا و تبادل گردید.

همزمان با این جلسه، میز خدمت ویژه 7 شرکت و استارت‌آپ برتر دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان گیلان در محل مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت توسط مدیر ارزیابی و نظارت صندوق برگزار گردید. در این میز خدمت ضمن گفت‌وگو با فناوران برتر استان؛ نیازها و درخواست‌های مالی، اعتباری و مشاوره‌ای این شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های برتر احصاء گردید. لازم به ذکر است فرم غربالگری نیازهای مالی و اعتباری حاضرین در نشست نیز تکمیل گردید.

برنامه بعدی، برگزاری همایش آشنایی با خدمات صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ویژه شرکت‌ها، استارتاپ‌ها، اعضای هیئت‌علمی فناور و دانشجویان علاقه‌مند به کارآفرینی در استان گیلان بود. در این همایش مهندس غلام‌زاده به تبیین خدمات قابل‌ارائه توسط صندوق به فعالان زیست‌بوم نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت. در ادامه مدیران شرکت‌ها و هسته‌های فناور سؤالات و ابهامات خود را پیرامون این خدمات مطرح نمودند و با مدیرعامل صندوق به گفت‌وگو پرداختند.

عصر روز دوشنبه مهندس غلام‌زاده به همراه دکتر محمدی مدیرکل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در مرکز تحقیقات شیلات دکتر کیوان واحد لاهیجان واقع در ساحل چمخاله با فعالیت‌ها و توانمندی‌های فنی و اقتصادی این مرکز تحقیقاتی آشنا شده و با مدیران و فناوران این مرکز پیرامون الگوهای افزایش بهره‌وری مالی، آموزشی و بوم‌گردی به گفت‌وگو پرداختند. این مرکز با مساحت 18هزار متر مربع از سال 1385 شروع به فعالیت نموده و در فاصله 500متری از ساحل دریای خزر و با داشتن 150 متر فضای ساحلی رودخانه چمخاله، موزه گونه‌های دریایی، آزمایشگاه‌های تخصصی علوم و فنون شیلات، و سوله حوضچه‌های متنوع سرپوشیده تولید انواع ماهیان خاویاری؛ سالانه بیش از 3 تن ماهی خاویاری و چندده کیلوگرم تخم خاویار استحصال نموده و جزو مراکز برتر تحقیقاتی شیلات کشور می‌باشد. در پایان این نشست با هماهنگی میان صندوق، اداره‌کل شبکه آزمایشگاهی، معاون پژوهشی استان، رییس واحد لاهیجان و رییس این مرکز مقرر گردید طرح ایجاد شرکت بهره‌بردار این مرکز به منظور افزایش بهره‌وری مالی و آموزشی از سوی اعضای هیئت علمی این مرکز ارائه گردد.

بازدید از خط تولید کود هوموس شرکت سبو سیب سلامت (از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد دانشگاه) واقع در کارخانه صنایع چوب و کاغذ ایران (چوکا) در شهرستان رضوانشهر اولین برنامه سومین روز سفر بود. در این بازدید مقرر گردید با ارائه طرح اقتصادی از سوی شرکت سبو سیب سلامت، و پس از فرایند ارزیابی، صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه تولید و بازارهای صادراتی شرکت مذکور سرمایه‌گذاری نماید.

در ادامه مدیران صندوق از امکانات و ظرفیت‌های زمین 27 هکتاری واحد آستارا واقع در روستای دربند و مشرف به تالاب استیل و دریای خزر بازدید نموده و طی یک جلسه با مدیران واحد، مدیرعامل شرکت تگتاپ دانشگاه آزاد اسلامی و سایر سرمایه‌گذاران طرح گردشگری کشاورزی؛ به بررسی و ارزیابی ظرفیت‌های بالقوه اقتصادی مطروحه پرداختند. آخرین برنامه سفر مدیرعامل صندوق بازدید از زمین 4700 متری واحد آستارا در گردنه حیران بود که مقرر گردید به منظور بهره‌برداری بهینه و درآمدزایی از این زمین پیشنهادات مطروحه با مدیران ارشد دانشگاه آزاد اسلامی در میان گذاشته و تا حصول نتیجه پیگیری گردد.

 

 

 

پست قبلی
پست جدیدتر

پیام بگذارید