بازدید از پروژه پرورش آبزیان و افتتاح دفتر نمایندگی صندوق در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان

  • خانه
  • اخبار
  • بازدید از پروژه پرورش آبزیان و افتتاح دفتر نمایندگی صندوق در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان

آیین گشایش دفتر نمایندگی صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی دانشگاه آزاد اسلامی در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز با حضور مدیرعامل صندوق، مهندس عسکری غلامزاده لداری، دکتر پژمان تقی پور بیرگانی رئیس شورای معاونین پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، دکتر جعفر ملک محمدی رئیس منطقه 8 مراکز رشد دانشگاه، رئیس سرای نوآوری انرژی و مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز و جمعی از مدیران عامل شرکت ها، واحدهای فناور و دانش بنیان مستقر در مرکز رشد واحد اهواز در روز یکشنبه مورخ 29 مردادماه 1402 انجام شد.

در آغاز این مراسم و آیین گشایش دفتر صندوق در اهواز، مهندس عسکری غلامزاده لداری مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی هدف از راه اندازی این دفتر در استان ها را کاهش زمان بررسی و ارائه خدمات و تسهیلات به شرکت ها و طرح های پژوهش و فناوری درآمدزا برشمرد و افزود: خوزستان با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های بالا در حوزه های انرژی (نفت، گاز و پتروشیمی)، فولاد، آب و برق، کشاورزی و غیره یکی از استان های مهم در زیست بوم پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بوده و صندوق در نظر دارد با هدف تمرکز بر ارائه خدمات مالی و حمایتی از طرح‌ها و شرکت‌های فناور به حرکت بنیادین و رویکرد مدیریت عالی دانشگاه که همانا تغییر مسیر دانشگاه از “آموزش‌محور” بودن به رویکرد “دانشگاه کارآفرین” می باشد به این امر شتاب بیشتری داده و آرزوی چندین ساله دانشگاه را به واقعیت تبدیل نماید.

وی افزود: افتتاح دفاتر نمایندگی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در استان ها باعث تحولاتی در حوزه فناوری و نوآوری هر منطقه از کشور خواهد شد و با توجه به وجود زیر ساخت های مناسب پژوهش و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی، به حول و قوه الهی این افق دست یافتنی است.

عسکری غلامزاده افزود: مرکز رشد تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز که مجوز فعالیت خود را از وزارت عتف دریافت کرده و در سطح یک کشور برای سه سال پیاپی فعالیت می نماید که با حضور شرکت های فناور و دانش بنیان موفق در مراکز رشد، سرای نوآوری انرژی (نفت، گاز و پتروشیمی) واحد اهواز و پردیس علم و فناوری انرژی خوزستان، زنجیره تامین مناسبی برای تامین و رفع چالش ها فناوری و نوآوری صنایع مادر کشور در این منطقه فرصت ویژه ای فراهم آورده است.

عسکری غلام زاده ادامه داد: خدماتی که این صندوق ارائه می دهد شامل ارائه ضمانت نامه، ارائه تسهیلات، سرمایه گذاری، عاملیت مالی و عاملیت خدمات تخصصی می باشد. وی افزود: با اشاره به اینکه صندوق در بخش سرمایه گذاری به دو شکل مشارکت مدنی و مشارکت حقوقی آماده همکاری با شرکت های مستقر در واحدهای دانشگاهی است، توضیح داد: در شکل مشارکت مدنی صندوق برای تامین سرمایه در گردش قرارداد یک شرکت فناور واحد دانشگاهی در یک پروژه مشخص شریک می شود و نهایتاً از سود پروژه سهم خود را برداشت می نماید.

در ابتدای این مراسم با انعقاد قراردادی آقای دکتر مهدی بصیرت از اعضای هیات علمی تمام وقت واحد اهواز به عنوان نماینده صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در استان خوزستان معارفه و منصوب گردید. مدیرعامل صندوق در پایان ای مراسم به سوالات حاضرین در پاسخ داد.

شایان ذکر است با توجه به گستردگی جغرافیایی فناوران، نوآوران و کارآفرینان خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی در اقصی نقاط کشور و با هدف تعمیق ارتباطات، اطلاع‌رسانی و ترویج خدمات مالی و فراخوان‌های حمایتی صندوق در سطح فعالان زیست‌بوم نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین کمک به فناوران جهت دریافت و تکمیل اطلاعات طرح‌ها، صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری روسای استان‌ها اقدام به تعیین نماینده صندوق در هر استان می‌نماید.

همچنین مدیرعامل صندوق در ابتدای این سفر یک روزه از محل پرورش ماهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز واقع در حوالی سه راه حسینیه جاده اهواز به خرمشهر بازدید نمود. شایان ذکر است پیش‌بینی می‌گردد برای این پروژه پرورش ماهی واحد اهواز که در زمینی به وسعت 36 هکتار و با تامین مالی 60 میلیارد ریالی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و بهره‌بری از فرایندهای علمی و فناورانه اعضای هیئت علمی فناور واحد به منظور افزایش ضریب تبدیل، اجرایی گردیده است، طی یک سال حدود 150 میلیارد ریال درآمد غیر شهریه‌ای برای دانشگاه پیش‌بینی می‌گردد.

پست قبلی
پست جدیدتر

پیام بگذارید