شهر مقدس قم؛ یازدهمین مقصد سفر‌های استانی مدیران صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی

  • خانه
  • اخبار
  • شهر مقدس قم؛ یازدهمین مقصد سفر‌های استانی مدیران صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش روابط عمومی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی؛ یازدهمین سفر استانی مدیران صندوق در روز چهارشنبه مورخ 1400/11/06 به استان و شهر مقدس قم انجام شد. اولین برنامه سفر برگزاری جلسه هیئت رئیسه واحد بود.

در ابتدای جلسه جناب آقای حجت الاسلام والمسلمین دکتر خیری ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم ضمن خیر مقدم به مدیر عامل صندوق و هیئت همراه ایشان، به ارائه گزارش کوتاهی از فعالیت ها و دستاورد های واحد پرداخت .

در ادامه جناب آقای دکتر نجفی معاون محترم پژوهش و فناوری دانشگاه، ظرفیت اصلی واحد قم را رشته های علوم انسانی دانست و پیشنهاد داد صندوق روی شرکت ها و هسته های فناور حوزه صنایع فرهنگی و خلاق تمرکز ویژه ای داشته باشد ایشان گفتند: وجود رشته های علوم پایه و فنی ومهندسی و بهره مندی از اعضای هیئت رئیسه علمی متخصص این رشته ها آینده مطلوبی را برای رشد و پیشرفت مباحث فناوری و نوآوری در این دانشگاه و در سطح استان، رقم خواهد زد. صنایع شیمیایی، کفش و دمپایی، فرش های ماشینی، زیارت و گردشگری و … از دیگر ظرفیت های فناورانه این استان می باشد.

مهندس غلامزاده مدیر عامل صندوق در ابتدای سخنان خود به ماهیت و اهداف صندوق پرداخت و اهداف سفرهای استانی مدیران صندوق را شامل: آشنایی اعضای هیئت رئیسه و هیئت علمی دانشگاه های سرار کشور با ماهیت و اهداف صندوق؛ آشنایی صندوق با ظرفیت ها و توانمندی های فناوری و نوآوری استان ها و واحدها؛ هم افزایی میان صندوق و واحدهای دانشگاهی و تعریف کار ویژه ها؛ و در نهایت تطهیر صندوق از از ذهنیت گذشته نسبت به عملکرد حوزه حمایتی فناوری دانشگاه دانست.

ایشان به بیان تاریخچه تاسیس، ماموریت ها، گستره جغرافیایی و حوزه فناوری صندوق اشاره نمود و شرح خدمات صندوق را بصورت تفضیلی تبیین نمود و ضمن توضیح در مورد رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی به نقش صندوق در ارائه خدمات تسهیلات مالی و سرمایه گزاری در این رویداد پرداخت.

با توجه به اهمیت موضوع ضمانت نامه ها و تسهیلات، برخی حضار در جلسه سوالاتی پیرامون این دو موضوع مطرح نمودند. همچنین خانم دکتر خوش سخن مدیر مرکز رشد واحد قم، جویای منابع و تسهیلات قابل تخصیص از سوی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گردید.

در پایان این جلسه تفاهم نامه همکاری فی ما بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم و صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از طرف آقای دکتر خیری و آقای مهندس غلامزاده امضا و تبادل گردید.

پست قبلی
پست جدیدتر

پیام بگذارید