برگزاری نشست مجزا ویژه هیئت رئیسه و مدیران شرکت‌های فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای دزفول و اندیمشک

  • خانه
  • اخبار
  • برگزاری نشست مجزا ویژه هیئت رئیسه و مدیران شرکت‌های فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای دزفول و اندیمشک

به گزارش روابط عمومی صندوق، عصر روز دوم سفر استانی خوزستان مورخ 27 دی‌ماه 1400؛ مهندس غلام‌زاده در نشست تخصصی با رووسای واحدهای دزفول و اندیمشک، جمعی از مدیران، اعضای هیئت علمی فناور و مدیران عامل شرکت‌ها و هسته‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول به معرفی خدمات قابل ارائه صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و سیر تاریخی تأسیس این صندوق پرداخت.

در ابتدای این جلسه هم‌اندیشی جناب آقای دکتر سيد محمد مهدي صافي رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول به معرفی واحد، مرکز رشد و دستاوردهای حوزه پژوهش و فناوری واحد دزفول پرداخت.

در ادامه مدیرعامل صندوق گفت: طرح ایجاد صندوق سال ۹۴ تصویب و سال ۹۸ از صندوق نوآوری و شکوفایی مجوز دریافت کرد. بسترسازی و حمایت از طرح‌های برگزیده و منتخب دانش‌بنیان از برنامه‌های مورد حمایت این صندوق بوده و به آن اهتمام ویژه‌ای داریم.

وی اهداف صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی را افزایش میزان کمی و کیفی ارائه خدمات، توسعه سهم سرمایه‌گذاری، ارتقای توان رقابتی شرکت‌های دانش‌بنیان و رشد سهم سرمایه‌های ملی و بین‌المللی در سبد خدمات تأمین مالی و ارتقای ظرفیت نوآوری شرکت‌های دانش‌بنیان در فضای ملی و بین‌المللی عنوان کرد.

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی چشم‌انداز تأسیس این صندوق را همسو با سیاست‌های نظام اسلامی قلمداد کرد و افزود: تجاری‌سازی طرح‌ها، حمایت مالی، کمک به صاحبان ایده، ایجاد فرصت‌های نوین، تسریع تبدیل ایده به محصول، صدور ضمانت‌نامه و ایجاد کسب کارهای متنوع و فناورانه از مأموریت‌ها و اهداف راهبردی این صندوق است.

غلام‌زاده ارائه خدمات مالی در صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی را محدود به مکان یا جای خاصی ندانست و توضیح داد: با توجه به توان بالای فعالیت‌های این صندوق در زمینه‌های علمی و فناوری، فعالیت‌های آن نیز فراگیر و محدود به یک مکان ویژه جغرافیایی نخواهد بود. از آغاز تأسیس این صندوق به تقاضاهای مختلفی پاسخ داده شده و قرارداد چند طرح پژوهشی و تفاهم‌نامه همراه با صدور ضمانت‌نامه آنها عملیاتی شده، هدف از راه‌اندازی صندوق رفع مشکلات پیش‌روی فناوران و پژوهشگران برای ورود به عرصه رقابت است.

وی از راه‌اندازی دفاتر نمایندگی استانی برای پیشبرد امور استان‌ها خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم با تشریک‌مساعی، همراهی و هم‌صدایی بخش‌های مختلف دانشگاه به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان با این صندوق، گام‌های بزرگ و مؤثری برای رسیدن به توسعه پایدار برداشته شود.

در ادامه این نشست دکتر حیدری مدیر معاون پژوهشی واحد دزفول ضمن ارائه گزارش دقیقتر از دستاوردهای مرکز رشد این واحد، ابراز امیدواری کرد تا از فرصت پیش رو بهره‌برداری درست در زمینه تعالی و بالندگی دانشگاه آزاد اسلامی و کشور انجام شود.

در ادامه جلسه و به مدت 2 ساعت، حضار در جلسه به بیان دیدگاه‌ها و چالش‌های پیش روی خود اشاره و با مدیرعامل صندوق به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ضمنا مدیران عامل 12 شرکت فناور به نمایندگی از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد اقدام به معرفی شرکت، دستاوردهای فناورانه، محصولات و خدمات تولید و مشکلات و درخواست‌های خود نمودند.

همچنین برای شرکت‌های واحد دزفول نیز مقرر گردید در کارگاه آموزشی تبیین فرایند دانش‌بنیانی که در آینده نزدیک به همت مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز برگزار خواهد گردید، شرکت نمایند.

پست قبلی
پست جدیدتر

پیام بگذارید