عقد قرارداد عاملیت مالی، افتتاح دفتر نمایندگی و امضا تفاهم‌نامه همکاری در سفر استانی به آذربایجان غربی

  • خانه
  • اخبار
  • عقد قرارداد عاملیت مالی، افتتاح دفتر نمایندگی و امضا تفاهم‌نامه همکاری در سفر استانی به آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از ارومیه عسکری غلام‌زاده در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی با اشاره بر سیر ایجاد صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: راه اندازی این صندوق در راستای حرکت رو به رشد دانشگاه و تبدیل از دانشگاه های نسل یک و دو به دانشگاه های نسل ۳ و ۴ از سال ۱۳۹۰ در دستور کار دانشگاه قرار داشت.

عسکری غلام‌زاده خاطرنشان کرد: بعد از ۹ سال وقفه در مسیر راه اندازی این صندوق، در نهایت سال ۱۳۹۹ صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به منظور ایجاد زمینه‌های مشارکت و سرمایه گذاری بخش غیردولتی و حمایت کمی و کیفی از فعالیت های پژوهشی و فناوری و ارائه خدمات و تسهیلات به کسب و کارهای دانش‌بنیان گشایش یافت.

وی با بیان اینکه این صندوق با ۲۰ میلیارد تومان سرمایه اولیه و در قالب شرکت سهامی خاص آغاز به کار کرد افزود: سرمایه کنونی این صندوق، به عنوان بزرگترین صندوق پژوهشی کشور به ۳۷۴ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است که بحث افزایش سرمایه مجدد آن نیز مطرح است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی سه هدف شناساندن کارکردها و ماهیت این صندوق به زیست بوم دانشگاه؛ و در مقابل آشنایی با زیرساخت‌های فناوری و نوآوری هر استان و شکل‌گیری قالب‌های همکاری صندوق و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و تعیین کارویژه‌های صندوق در استان‌ها را از مهم‌ترین اهداف سفرهای استانی برشمرد.

وی ادامه داد: در سفر به آذربایجان غربی، ۳ طرح ویژه این استان شامل طرح‌های کشاورزی بنا به ظرفیت بی بدیل استان، طرح سرم سازی گلمان و تیرپارک پیرانشهر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و همچنین ۶ مورد از طرح‌های پژوهشی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در مراکز رشد استان نیز در اختیار تیم ارزیاب و میز پذیرش قرار گرفت که با بررسی‌های دقیق‌تر در خصوص آن‌ها اعمال نظر خواهد شد.

عسکری غلام‌زاده با اشاره به نحوه همکاری صندوق و واحدهای دانشگاهی افزود: صدور ضمانت‌نامه‌های قراردادهای برون دانشگاهی، طرح‌هایی که در قالب مشارکت حقوقی از طرف استان ارجاع داده می‌شوند و تسهیلات برای طرح‌های اقتصادی که از این پس در قالب هیات عاملی اداره می‌شوند از اهم فعالیت‌های صندوق در همکاری با واحدهای دانشگاهی در نقاط مختلف کشور است.

وی با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی محدودیت جغرافیایی ندارد و این صندوق با بهره‌گیری از ظرفیت شبکه وسیعی از کارشناسان فنی و اساتید خبره در همه حوزه‌های فناوری فعالیت می‌کند، سه عامل جغرافیا، حوزه فعالیت و ظرفیت این صندوق را از مهم‌ترین تفاوت‌های آن با سایر صندوق‌ها دانست.

عسکری غلام‌زاده همچنین در حاشیه افتتاح دفتر نمایندگی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه عنوان کرد: تاسیس دفتر نمایندگی صندوق پژوهش و فناوری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، حجم و کیفیت طرح‌های ارسالی به صندوق را بهبود بخشیده و در تعاملات استان و صندوق موثر واقع می‌شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی نیز با اشاره به شعار سال مبنی بر رشد تولید و مهار تورم تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب همواره بحث تولید را با دانش‌بنیان بودن تولید گره زدند به این معنی که اگر قرار است کاری انجام دهیم، مبتنی بر فعالیت‌های دانش‌بنیان و بر اساس توسعه پایدار باشد.

محمدرضا ولیلو با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در توزیع مهارت محوری و اقتصاد دانش‌بنیان به‌عنوان مأموریت‌های جدید خود در حال فعالیت است، مطرح کرد: تولیدی پایدار است که بر پایه فناوری بوده و پشتوانه علمی داشته باشد لذا حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد در راستای تولیداتی مبتنی بر پایه فناوری، نقش موثری در پیشرفت و حرکت رو به جلوی آنان ایفا می کند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی دانشگاه آزاد اسلامی کاهش وابستگی به شهریه با ورود به برخی کارهای اقتصادی به ویژه اقتصاد دانش‌بنیان در شان و منزلت دانشگاه است افزود: وجود صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی نقش موتور محرکه در این زمینه را دارد.

گفتنی است در پایان جلسه هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی، قراردادی در خصوص تعیین ؛ تفاهم نامه کلان و قرارداد عاملیت مالی به منظور سرمایه‌گذاری بین دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه و صندوق پژوهش و فناوری در قالب پرداخت سپرده‌ای از جانب واحد ارومیه به این صندوق نیز منعقد شد. همچنین دکتر مجتبی حیدری مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه به عنوان نماینده صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در استان آذربایجان غربی تعیین گردید.

به گزارش آنا بازدید از سایت گلمان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه به منظور احداث کارخانه سرم سازی؛ بازدید از زمین کشاورزی ۹ هکتاری واحد ارومیه به منظور بررسی برنامه‌های افزایش بهره‌وری؛ برگزاری میز خدمت؛ جلسه هم‌اندیشی با اعضای هیئت علمی فناور، مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز رشد و واحدهای فناور و صاحبان ایده های فناورانه از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه مدیران صندوق به آذربایجان غربی بود.

 

پست قبلی
پست جدیدتر

پیام بگذارید