امضای تفاهم‌نامه همکاری صندوق پژوهش و فناوری با دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان

  • خانه
  • اخبار
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری صندوق پژوهش و فناوری با دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان

به گزارش روابط عمومی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی؛ تفاهم‌نامه همکاری میان این صندوق و دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با حضور مهندس غلام‌زاده مدیرعامل صندوق و دکتر علی افروس رئیس این دانشگاه در راستای بهبود و افزایش فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در جلسه‌ای با حضور هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی استان و مدیران واحدهای اهواز، آبادان، خرمشهر و ماهشهر به امضا رسید.

در ابتدای جلسه آقای دکتر افروس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان گزارشی از وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی در این استان ارائه کرد.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه با تبیین عملکرد صندوق اظهار کرد: این صندوق در راستای حمایت همه‌جانبه مالی با ایجاد و پرداخت تسهیلات با رویکرد کارآفرینی و اشتغالزایی پا به عرصه نهاده و قصد دارد تا جای خالی بانک‌ها را در پرداخت تسهیلات به حوزه علم و فناوری پر کند. ساختار این صندوق بصورت شرکتی بوده که عملا کل سهامش متعلق به دانشگاه بوده و در عین حال از جهت کارکردی دارای استقلال نسبی بوده؛ اما درآمد حاصل از آن به حساب دانشگاه واریز می‌شود و با در پیش گرفتن سیاست‌های پایدار در راستای ارتقای ظرفیت‌های نوآورانه در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان برای بالا بردن رقابت و اشتغال تلاش می‌کند.

مهندس غلام‌زاده بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی را در کنار تجربه این بخش برای هدایت سرمایه‌گذاران برای رسیدن به فرصت‌های نوین با رویکردی همه‌جانبه را از مهم‌ترین چشم‌اندازهای تأسیس این صندوق برشمرد و افزود: ظرفیت بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی در کنار پژوهشگران برتر در حوزه‌های فناوری می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف کلان یاری‌رسان باشد.

وی حمایت مالی از طرح‌های پژوهشی در راستای تجاری‌سازی با پرداخت تسهیلات به صاحبان پیشه را از اهداف مهم این صندوق دانست و ابراز امیدواری کرد با تعامل و همکاری بیشتر با واحدها و مراکز دانشگاهی بتوان به اهداف عالی دانشگاه که ایجاد فضای رقابتی ملی و بین الملی است جامه عمل پوشاند.

غلام‌زاده معرفی کارکردها و خدمات صندوق؛ شناسایی و آشنایی با ظرفیت‌های فناورانه استان؛ و تبیین تفاوت ماهوی صندوق با ذهنیت تجربیات استانها نسبت به عملکرد گذشته را جزء اهداف سفرهای استانی برشمرد.

در ادامه جلسه حضار در جلسه ضمن ارائه پیشنهادات به بحث و تبادل نظر در مورد موارد همکاری و هم‌افزایی میان طرفین به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در پایان این نشست تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه میان طرفین به امضا رسید.

لازم به ذکر است قبل از آغاز این جلسه و در بدو ورود، بازدید مفصلی از مجتمع کارگاهی فنی و مهندسی؛ مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی؛ کارگاه تولید قطعات مورد نیاز صنایع فولاد؛ آزمایشگاه لایه‌های نازک و مواد نانوساختار؛ طرح تولید دستگاه گسیل میدانی الکترون و آزمایشگاه مکانیک خاک پیشرفته و طرح‌های تولید تجهیزات آن توسط مدیرعامل صندوق و هیئت همراه صورت پذیرفت.

پست قبلی
پست جدیدتر

پیام بگذارید