اولین نمایندگی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در واحد سیرجان افتتاح شد

  • خانه
  • اخبار
  • اولین نمایندگی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در واحد سیرجان افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان، مراسم افتتاحیه اولین نمایندگی صندوق پژوهش و فناوری در واحد سیرجان با حضور مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مهندس عسکری غلامزاده، فرماندار ویژه شهرستان سیرجان دکتر علی یعقوبی پور، هیات ریسه، اعضای هیات علمی و فناوران دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان برگزار شد.

در ابتدای مراسم دکتر امیررضا بازرگان ریاست دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان ضمن خیرمقدم به حاضرین در جلسه و تسلیت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: صندوق پژوهش و فناوری یکی از نهاد های مهم در تغییر وضعیت دانشگاه‌ها به نسل سوم و چهارم می‌باشد که دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان پیشگام موفق به اخذ مجوز نمایندگی صندوق پژوهش و فناوری شده است.

ایشان افزود: افتتاح دفتر نمایندگی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در سیرجان باعث تحولاتی در حوزه فناوری و نوآوری این منطقه از کشور خواهد شد. زیر ساخت های پژوهش و فناوری خوبی در دانشگاه آزاد توسط ریاست قبلی دانشگاه فراهم شده است. ایشان افزود: مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان مجوز فعالیت از وزارت علوم و فناوری را در سطح یک کشور دریافت کرده است همچنین سرای نوآوری فولاد وزنجیره تامین موفق به کسب مجوز فعالیت دائمی شده است.

در ادامه نیز علی یعقوبی پور فرماندار ویژه شهرستان سیرجان اعلام داشت: تاسیس اولین نمایندگی صندوق پژوهش و فناوری در واحد سیرجان الگویی موفق برای کل کشور خواهد شد.

ایشان افزود: دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان در راستای هدف بلند مدت دانشگاه آزاد اسلامی بامدیریت دکتر طهرانچی حرکت کرده است که با تاسیس صندوق پژوهش و فناوری سرعت دستیابی به این اهداف دوچندان می شود.

در ادامه مراسم مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه ازاد اسلامی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان به دلیل شرایط ویژه ای که دارد بستری مناسب برای رشد فناوران و شرکت های دانش بنیان می باشد.

وی افزود: صندوق‌های پژوهش و فناوری با هدف تمرکز بر ارائه خدمات مالی و حمایتی به طرح‌ها و شرکت‌های فناور شروع به کار نموده‌‌اند. دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه کشور نیز از این امر مستثنا نبوده که از سال ۱۳۹۴ درصدد تاسیس صندوق تخصصی برآمده است که با تغییرات بنیادین رویکرد مدیریت عالی دانشگاه و تغییر مسیر از “آموزش‌محور” بودن به رویکرد “دانشگاه کارآفرین” این امر شتاب بیشتری یافته و این آرزوی چندین ساله به وقوع پیوست.

در ادامه نیز ایشان توضیحاتی را درخصوص خدمات صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه بیان کرد و به سوالات حاضرین در این نشست پاسخ گفت.

در پایان مراسم با انعقاد قراردادی جناب آقای دکتر رضا نورمندی‌پور به عنوان نماینده صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در واحد سیرجان معرفی گردید. ‌‌‌‌

شایان ذکر است با توجه به گستردگی جغرافیایی فناوران، نوآوران و کارآفرینان خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی در اقصی نقاط کشور و با هدف تعمیق ارتباطات، اطلاع‌رسانی و ترویج خدمات مالی و فراخوان‌های حمایتی صندوق در سطح فعالان زیست‌بوم نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین کمک به فناوران جهت دریافت و تکمیل اطلاعات طرح‌ها، صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری روسای استان‌ها و واحدها اقدام به تعیین نماینده صندوق در واحدها می‌نماید.

همچنین مدیرعامل صندوق در ابتدای این سفر یک روزه از شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان بازدید نمود و طی جلسه با دکتر حاجی‌زاده مدیر تحقیقات و فناوری این شرکت، پیشنهادات همکاری سه جانبه صندوق و دانشگاه آزاد اسلامی با شرکت گل گهر را در راستای تحقق مفاد تفاهم‌نامه شماره 5604 مورخ 30/8/1400 مطرح نمود که مقرر گردید جهت اجرایی شدن این پیشنهادات اقدامات لازم به عمل آید.

همچنین مهندس غلام‌زاده از سرای نوآوری تخصصی فولاد و صنایع وابسته دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان بازدید نموده و با فناوران فعال در این سرای نوآوری به گفت‌وگو پرداخت.

 

پست قبلی
پست جدیدتر

پیام بگذارید