راه ارتباطی بین دانشگاه علوم و فناوری پردیس و پارک علم و فناوری پردیس برقرار شد

  • خانه
  • اخبار
  • راه ارتباطی بین دانشگاه علوم و فناوری پردیس و پارک علم و فناوری پردیس برقرار شد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم با اشاره به ضرورت ارتباط و تعامل مستمر میان صنایع و دانشگاه ها گفت: این کار به کاربردی‌تر شدن آموزشها و آمادگی دانشجویان برای ورود به کار و کارآفرینی کمک می‌کند. باید دیوار میان دانشگاه ها و پارک ها فناوری برداشته شود؛ یعنی آموزش‌ها به سمت رفع نیازها و مسائل واقعی جامعه حرکت کند.

طهرانچی افزود: ایجاد واحد فناور، نوآور و کارآفرین پردیس با همین هدف ایجاد شده است تا ارتباط میان دانشگاهیان و پارک پردیس محقق شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این مراسم با اشاره به ظرفیت انسانی و دانشی ناحیه نوآوری پردیس گفت: این زیست بوم توانسته است بخش بزرگی از جوانان خلاق، متخصصان ایرانیان مقیم دیگر کشورها را در دل خود جای دهد و بسیاری از نیازهای فناورانه صنایع را پاسخ بگوید.

ستاری، با اشاره به سهم درخور توجه این ناحیه از اقتصاد دانش‌بنیان کشور افزود: پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهوری، فقط در سال گذشته مسیر خروج 235 میلیون یورو از کشور را سد کند و در حال حاضر 407 عضو اصلی دارد.

رییس بنیاد ملی نخبگان همچنین بیان کرد: تا پایان سال 1400 فازهای 2 و 3 پارک نیز به اتمام می رسد  تا میزبان زیست بوم فناوری و نوآوری شود. برقراری ارتباط مستمر و دایمی میان دانشگاه ها با پارک های فناوری یک ضرورت ملی است.

ستاری، با اشاره به نقش‌آفرینی بخش‌های گوناگون در ناحیه نوآوری پردیس گفت: در این ناحیه بخش‌های مختلف مورد نیاز برای زیست‌بوم نوآوری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، حمایت‌کننده و منتورها، فضای تولید و عرضه محصول فراهم شده است و به زودی، پردیس را به قطب فناوری و نوآوری کشور تبدیل می‌کند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، با اشاره به ظرفیت علمی و نیروی انسانی بالای دانشگاه‌ها گفت: باید سعی کنیم از این توانمندی‌ها به نحو مطلوبی برای پاسخ به نیازهای فناورانه صنایع بهره ببریم.

تفاهم نامه ایجاد واحد فناور، نوآور و کارآفرین دانشگاه آزاد اسلامی پردیس در  سال 99 میان دانشگاه آزاد اسلامی و پارک فناوری پردیس به نمایندگی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شد تا زمینه مناسبی برای ایجاد الگوی کارآمد، ارتباط دانشگاه، صنعت و فناوری فراهم شود. همچنین نقش  دانشگاه در زیست بوم فناوری و نوآوری نیز هدف دیگری است که با امضای این تفاهم نامه ارتقا خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز از پارک علم و فناوری ریاست جمهوری و  نمایشگاه دستاوردهای علمی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس بازدید کردند.

در حاشیه این بازدیدها، دکتر ستاری و دکتر طهرانچی در نشستی مشترک درخصوص همکاری های دو جانبه و انعقاد تفاهم نامه انجام شده بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه آزاد اسلامی گفت وگو و تبادل نظر کردند.

پست قبلی
پست جدیدتر

پیام بگذارید