سفر استانی مدیران صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز

  • خانه
  • اخبار
  • سفر استانی مدیران صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز

به گزارش روابط عمومی صندوق دانشگاه آزاد اسلامی؛ طی نشستی با حضور دکتر حسین کلانتری خلیل آباد سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج و مهندس غلام‌زاده مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در راستای رویداد ملی گام دوم دانشگاه ، خدمات تخصصی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تشریح گردید.

دکتر حسین کلانتری ضمن خوش آمد گویی و تبریک  اعیاد شعبانیه و آرزوی توفیق برای اعضای حاضر در جلسه ، با اشاره به فعالیت های پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در جهت حمایت از طرحها و پروژه های اساتید و دانشجویان برای کسب درآمدهای غیرشهریه ای و استفاده بهینه  از امکانات و سرمایه های موجود بیان داشت: سرمایه گذاری و ارائه تسهیلات در حوزه های فنی، پزشکی، دامپزشکی و همچنین احیای مرکز آموزشی طالقان و ایجاد قطب علمی -گردشکری و تفریحی در طالقان از برنامه های آتی این واحد دانشگاهی خواهد بود و در تحقق این اهداف نقش اعضای هیات علمی و کارکنان جهت جذب سرمایه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، مالی و غیره در اجرایی کردن طرحها و در نهایت تولید محصول  نهایی و ارتقای سطح عملی دانشگاه را بسیار مهم تلقی نمود.

در ادامه مهندس غلامزاده مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نحوه ایجاد این صندوق و اهداف کلی آن پس از طی مراحل قانونی و حمایت های ویژه ریاست عالی دانشگاه آزاد افزود: این صندوق با برنامه ریزی دقیق و جمع آوری اطلاعات مورد نیاز با توجه به ظرفیت ها و هم افزایی استانی، فراخوان های مختلف در حوزه های تسهیلات، مشارکت های مدنی و سرمایه گذاری شکل منسجم به خود گرفت.

مهندس غلامزاده در ادامه با تشریح زمینه های فعالیتی این صندوق بدلیل  فراگیر بودن در همه حوزه های علمی، پژوهشی ،فرهنگی ، اقتصادی ،اجتماعی ، دانش بینان و… فراهم نمودن شرایط لازم از قبیل ارائه ضمانت نامه ها، تسهیلات، لیزینگ محصولات ،سرمایه گذاری ،عاملیت مالی و خدمات تخصصی را در جهت رقابتی کردن ایده ها ،کاربردی کردن طرح ها و حمایت از پروژه های استانی بر اساس طرح آمایش منطقه ی           (طرح پویش) ، زمینه سازی برای رشد و گسترش فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی را تشریح نمود.

وی در ادامه دور نمای فعالیت های این صندوق را در سال 1401 تجاری سازی ،برند سازی ،اعتماد سازی ،سرمایه گذاری ، جذب مشارکت و همچنین افزایش ده برابری اعتبارات صندوق نسبت به سال 1400 برای اجرای طرح های فناورانه و دانش بنیان و کسب درآمدهای غیر شهریه‌ای برای دانشگاه‌ها، کارآفرینی و اشتغال موثر در جهت احیای مسایل مربوط به  ایده تا محصول بیان نمود.

در انتهای این نشست تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و صندوق پژوهش و فناوری با عاملیت دکتر حسین کلانتری و مهندس غلامزاده به امضاء طرفین رسید.

شایان ذکر است همزمان با جلسه هیئت رئیسه، مهندس عظیم‌زاده مدیر ارزیابی و نظارت صندوق میزبان و پاسخگوی مدیران 8 شرکت برتر مستقر در سراهای نوآوری و مراکز رشد این دانشگاه در قالب میز خدمت بود.

عصر روز چهارشنبه مورخ 18 اسفند‌ماه 1400 و در ادامه سفر استانی مدیران صندوق به استان مرکزی؛ مهندس غلام‌زاده در همایش تخصصی با حضور حقیقی و مجازی جمعی از مدیران دانشگاه، اعضای هیئت علمی فناور و مدیران عامل شرکت‌ها و هسته‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز به معرفی خدمات قابل ارائه صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و سیر تاریخی تأسیس این صندوق پرداخت و گفت: طرح ایجاد صندوق سال ۹۴ تصویب و سال ۹۸ از صندوق نوآوری و شکوفایی مجوز دریافت کرد. بسترسازی و حمایت از طرح‌های برگزیده و منتخب دانش‌بنیان از برنامه‌های مورد حمایت این صندوق بوده و به آن اهتمام ویژه‌ای داریم.

وی اهداف صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی را افزایش میزان کمی و کیفی ارائه خدمات، توسعه سهم سرمایه‌گذاری، ارتقای توان رقابتی شرکت‌های دانش‌بنیان و رشد سهم سرمایه‌های ملی و بین‌المللی در سبد خدمات تأمین مالی و ارتقای ظرفیت نوآوری شرکت‌های دانش‌بنیان در فضای ملی و بین‌المللی عنوان کرد.

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی چشم‌انداز تأسیس این صندوق را همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی جمهوری اسلامی ایران قلمداد کرد و افزود: تجاری‌سازی طرح‌ها، حمایت مالی، کمک به صاحبان ایده، ایجاد فرصت‌های نوین، تسریع تبدیل ایده به محصول، صدور ضمانت‌نامه و ایجاد کسب کارهای متنوع و فناورانه از مأموریت‌ها و اهداف راهبردی این صندوق است.

غلام‌زاده ارائه خدمات مالی در صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی را محدود به مکان یا جای خاصی ندانست و توضیح داد: با توجه به توان بالای فعالیت‌های این صندوق در زمینه‌های علمی و فناوری، فعالیت‌های آن نیز فراگیر و محدود به یک مکان ویژه جغرافیایی نخواهد بود. از آغاز تأسیس این صندوق به تقاضاهای مختلفی پاسخ داده شده و قرارداد چند طرح پژوهشی و تفاهم‌نامه همراه با صدور ضمانت‌نامه آنها عملیاتی شده، هدف از راه‌اندازی صندوق رفع مشکلات پیش‌روی فناوران و پژوهشگران برای ورود به عرصه رقابت است.

وی از راه‌اندازی دفاتر نمایندگی استانی برای پیشبرد امور استان‌ها خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم با تشریک‌مساعی، همراهی و هم‌صدایی بخش‌های مختلف دانشگاه به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان با این صندوق، گام‌های بزرگ و مؤثری برای رسیدن به توسعه پایدار برداشته شود.

در پایان جلسه، شرکت‌کنندگان حضوری و مجازی در جلسه به بیان دیدگاه‌ها و چالش‌های پیش روی خود اشاره و با مدیرعامل صندوق به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در پایان این سفر یک روزه؛ مدیران صندوق از شرکت‌ها و هسته‌های مستقر در سرای نوآوری و مرکز رشد واحد کرج بازدید نموده و با مدیران و کارکنان این مراکز و شرکت‌ها پیرامون فرایندهای کاری و مشکلات و موانع پیش‌رو به گفت‌وگو پرداختند.

پست قبلی
پست جدیدتر

پیام بگذارید