استان لرستان مقصد پانزدهمین سفر استانی مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی

  • خانه
  • اخبار
  • استان لرستان مقصد پانزدهمین سفر استانی مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی

آشنایی مدیران دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان لرستان با خدمات و دستاوردهای صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش روابط‌عمومی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی؛ مهندس غلام‌زاده و مدیران صندوق در پانزدهمین سفر استانی خود در روز سه‌شنبه مورخ 4 مرداد 1401 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد حضور یافتند. اولین برنامه این سفر حضور در نشست هم‌اندیشی با هیئت‌رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان بود. در ابتدای این نشست آقای دکتر بهاروند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان و واحد خرم‌آباد ضمن خیرمقدم گویی به ارائه توضیحاتی پیرامون دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان پرداخت.  ایشان ضمن اشاره به داشتن 21000 دانشجو در سطح واحدهای استان و بیش 400 نفر عضو هیئت‌علمی اذعان نمود استان از جهت امکانات و ظرفیت‌های فناوری و اقتصادی دارای جایگاه ویژه است.

در ادامه مدیرعامل صندوق به ارائه خدمات و دستاوردهای صندوق پرداختند. مهندس غلام‌زاده با اشاره به فعالیت 67 شرکت و استارت‌آپ فناور در زیست‌بوم نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان جهت ارائه خدمات تخصصی صندوق به این شرکت‌ها و هسته‌ها اعلام آمادگی نمود.

مدیران دانشگاه آزاد اسلامی استان نیز سؤالات و ابهامات خود را مطرح نموده و با مدیرعامل صندوق به گفت‌وگو پرداختن. در پایان این نشست تفاهم‌نامه هم‌افزایی میان دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان و صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به‌منظور تسریع به ارائه خدمات فعالان زیست‌بوم نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان امضا و تبادل گردید.

در ادامه این سفر مهندس غلام‌زاده با حضور در مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد با فعالیت‌ها و توانمندی‌های 12 شرکت و هسته برتر مستقر در این مرکز رشد آشنا شده و با مدیران و فناوران این شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها به گفت‌وگو پرداخت.

بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد برنامه بعدی این سفر بود. در این بازدید مدیرعامل صندوق ضمن آشنایی با دستاوردهای فناوران مستقر در این واحد با معاونین و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد به گفت‌وگو پرداخت. شایان‌ذکر است دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد یکی از قدیمی‌ترین واحدهای استان بوده و دارای ظرفیت‌ها بسیار غنی در استان است. این واحد هم اکنون داری 6000 دانشجو در رشته‌های مختلف و مهمی همچون دکترای حرفه‌ای دندان‌پزشکی است. این واحد با داشتن چهار سایت مختلف در سطح و حاشیه شهر به‌خصوص با داشتن مجتمع دانشگاهی حضرت امام خمینی (ره) به وسعت 100 هکتار دارای ظرفیت‌های مناسب در حوزه بوم‌گردی است. همچنین این واحد داری زمین به مساحت 200 هکتار بوده که با پیگیری‌های صورت‌گرفته مقرر شده است طرح مناسب اقتصادی برای فعال‌سازی این زمین 200 هکتاری به‌منظور تحقق درآمدهای غیر شهریه‌ای، طراحی و پیگیری گردد.

غروب روز سه‌شنبه مهندس غلام‌زاده با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود نیز ضمن بازدید از مرکز رشد واحدهای فناور این واحد با رئیس، معاونین و مدیران این واحد به گفت‌وگو پرداخت. شایان‌ذکر است دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود باتوجه‌به موقعیت جغرافیایی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های بوم‌گردی بکری نظیر دریاچه گهر، آبشار بیشه و سایر مواهب خدادادی دارای ظرفیت بسیار مناسبی جهت فعال‌سازی خدمات  گردشگری است. در ادامه بازدید، مدیرعامل صندوق با حضور در مجتمع کارگاه‌های فنی و مهندسی این واحد با دستاوردهای فناورانه اساتید و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این واحد آشنا گردید و مقرر شد دستگاه‌ها و تجهیزات فناورانه ساخته شده در این واحد جهت بهره‌وری حداکثری اقتصادی به زیست‌بوم نوآوری و صنایع کشور معرفی گردد.

اولین برنامه دومین روز این سفر استانی برگزاری کارگاه آشنایی با خدمات صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ویژه شرکت‌ها، استارتاپ‌ها، اعضای هیئت‌علمی فناور و دانشجویان علاقه‌مند به کارآفرینی بود. در این کارگاه مهندس غلام‌زاده به تبیین خدمات قابل‌ارائه توسط صندوق به فعالان زیست‌بوم نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت. در ادامه مدیران شرکت‌ها و هسته‌های فناور  سؤالات و ابهامات خود را پیرامون این خدمات مطرح نمودند و با مدیرعامل صندوق به گفت‌وگو پرداختند.

شایان‌ذکر است مدیران شرکت‌ها و هسته‌های فناور حاضر در این کارگاه جهت برگزاری کارگاه دانش‌بنیانی ابراز تمایل و اعلام آمادگی نمودند.

آخرین برنامه سفر دو روزه مدیرعامل صندوق به استان لرستان برگزاری میز خدمت ویژه 8 شرکت و استارت‌آپ برتر دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان لرستان بود. در این میز خدمت مدیرعامل و کارشناس ارزیابی صندوق ضمن گفت‌وگو با فناوران برتر استان به احصاء نیازها و درخواست‌های مالی، اعتباری و مشاوره‌ای این شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های برتر پرداختند. لازم به ذکر است فرم غربالگری نیازهای مالی و اعتباری حاضرین در این کارگاه از همه حضار دریافت گردید.

پست قبلی
پست جدیدتر

پیام بگذارید