عقد قرارداد تامین مالی 60 میلیارد ریالی طرح پرورش ماهیان گرمابی میان صندوق و دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان

  • خانه
  • اخبار
  • عقد قرارداد تامین مالی 60 میلیارد ریالی طرح پرورش ماهیان گرمابی میان صندوق و دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا ظهر روز یکشنبه 28 خردادماه 1402 قراردادی به منظور اجرای طرح ۳۶ هکتاری پرورش ماهیان گرمابی در مؤسسه‌ بنیاد معین واقع در جاده اهواز به خرمشهر، میان صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی به نمایندگی دکتر مجید مشکینی معاون تحقیقات دانشگاه و رئیس هیئت مدیره صندوق و مهندس عسکری غلام‌زاده مدیرعامل صندوق از یک طرف به عنوان سرمایه‌گذار؛ و دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان به نمایندگی دکتر علی افروس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان به عنوان مجری از طرف دیگر منعقد شد.

این قرارداد دو ساله تنظیم شده که برای سال اول استخر‌ها آبگیری و ماهی ریزی می‌شود و کار با ۴ نوع ماهی گرمابی در حال انجام است و تاکنون مبلغ ۶ میلیارد تومان از طریق صندوق پژوهش فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد برای این پروژه، تامین منابع صورت گرفته که در فاز اول در اوائل خردادماه 2 میلیارد تومان آن تخصیص قطعی یافته و قبل از پایان سال موعد بازپرداخت آن است.

این طرح یکی از بزرگترین طرح‌های تولیدی درآمدزایی غیرشهریه ای دانشگاه آزاد استان خوزستان در حوزه شیلات است و در این طرح ۲ محصول پروتئینه و ویتامینه برای خوراک شیلات و آبزیان در واحد اهواز تجاری سازی شده است. این طرح تولید ماهیان گرمابی است، اما در کنار آن از طرحی که اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز تجاری‌سازی شده نیز درآمدزایی صورت می‌پذیرد.

بعد از اتمام طرح، منابع صندوق که در قالب تسهیلات تزریق شده است بازگردانده خواهد شد و از طرفی با سود حاصل از این طرح مجدد پروژه در سال‌های آینده تکرار خواهد شد که به عنوان یکی از منابع درآمد پایدار غیرشهریه‌ای دانشگاه لحاظ می‌گردد.

این طرح برای ۶ نفر اشتغالزایی مستقیم دارد و علاوه بر آن اساتید طرح الف حوزه شیلات و صنایع غذایی نیز درگیر این پروژه شدند که با استقبال خوب آنها مواجه شد.

پست قبلی

پیام بگذارید